scoro-company-culture

Millest sõltub ettevõtte kultuur?

Kadri Mäe on personalijuht Eesti idufirmas Scoro. Suur osa tema tööst on tagada, et Scoros püsiks tugev ettevõtte kultuur. Istusime Kadriga maha, et vestelda, kui oluline on organisatsiooni kultuur ja miks iga firmajuht peaks sellele tähelepanu pöörama.

Sa oled nüüdseks Scoros olnud ligi kolm aastat. Mis sind Scorosse tõmbas?

Sattusin Scorosse tänu mitmele põnevale juhusele.

Otsus liituda Scoroga tuli eelkõige tänu sellele, et mulle anti võimalus katsetada enda kõige pöörasemaid ideid ning ka Scoro juhtimisstiil sobis hästi minu arusaamaga sellest, kuidas ettevõtet peaks juhtima. Lisaks, Scoro tiim on lihtsalt fantastiline.

Millal sai ettevõtte kultuuri edendamine sinu fookuseks?

Hea õhkkond ja omavaheline keemia on Scoros alati tähtsal kohal olnud ja see on toiminud kuidagi loomulikult. Selleks hetkeks kui ma Scoroga liitusin, oli kindlasti juba välja kujunenud ettevõttele iseloomulik kultuur. Kiire kasvu juures on aga väga oluline sellele veel rohkem tähelepanu pöörata, et seda edasi arendada ning hoida.

Kuidas kirjeldaksid Scoro kultuuri mõne sõnaga?

Struktureeritud, paindlik, hooliv, töökas, huumorit armastav.

Millised põhimõtted on Scoro alustaladeks ja kuidas neid hoitakse?

Ära kunagi lepi mõtetega “see on piisavalt hea” või “nii teevad seda teised”.

Ole uudishimulik.

Võta ohjad enda kätte.

Võta vastutus.

Pööra tähelepanu detailidele.

Lõbutse.

Kuidas me neid hoiame? Me praktiseerime neid iga päev!

Ettevõte Toggl on täielikult omaks võtnud kaugtöö põhimõtte, samal ajal näiteks Yahoo! on selle ettevõttes täiesti ära keelanud. Milline on suhtumine kaugtöösse Scoros, olete te selle usku või mitte?

Ma usun, et me ei peaks nii tihti rääkima ‘töötajatest’, vaid pigem ‘inimestest’. Inimestest nende terviklikkuses – igaüks neist on unikaalne karakter, kelle elu koosneb erinevatest aspektidest. Töökoht, nii oluline kui see ka pole, on kõigest üks osa inimest elust. Nii et kui me soovime tööl näha tasakaalus ja terviklikke inimesi, siis peaksime neile pakkuma usaldust ja ruumi.

Värbajatena peab meil eelkõige olema usku iseendasse, et oleme palganud motiveeritud ja vastutustundlikud inimesed, kes austavad meie väärtuseid. Seejärel peab olema usku töötajatesse, kes järgivad igapäevaselt neid väärtuseid, mille pärast me nad palkasime.

Ma ei ole kunagi pooldanud töötundide “stopperiga mõõtmist”. Usk töötajatesse on lahutamatu osa Scoro kultuurist, ja paindlikkus, nii töötundides kui töötamise füüsilises asukohas, on selle alustala. Senikaua, kuni töötulemused on suurepärased, toetame töötajaid kõiges, mis neid motiveerib ja õnnelikuks teeb.

Huvitav nüanss selle juures on see, et kuigi me oleme täielikult kodust töötamise poolt, veedab enamus töötajaid siiski põhilise tööaja kontoris. Miks? Sest me kohe päriselt saame väga hästi läbi ja tahame üksteisega aega veeta :)!

Kuidas te saate kindlad olla, et olete värbamas tööle õiget inimest, kes sobitub ettevõtte kultuuriga?

Meie värbamise protsessi märksõnad on põhjalikkus, hoolikas analüüs ja kõige olulisem – tiimi kaasamine.

Potentsiaalse uue töötaja puhul hindame kultuurisobivust igas protsessi faasis: alates CV-st ja motivatsioonikirjast, kuni viimaste intervjuudeni, kuhu on kaasatud rohkem tiimikaaslasi.

Me peame lugu detailidest: milline on kandidaadi õigekirja- ja eneseväljendusoskus, tema hobid ja huumorisoon, kas talle meeldivad loomad, mida ta tiimitöö juures hindab, millised on tema unistused ja eesmärgid elus.

Milline on olnud sinu suurim väljakutse, millega oled pidanud tegelema?

Ettevõtte kiire kasvu juures on kõige keerulisem leida uusi talente suurtes kogustes. See mure on paljudel IT-ettevõtetel, sest konkurents on karmim kui kunagi varem.

Ma ei tea, kas meil on vedanud või oleme me lihtsalt väga osavad töökaaslaste valimisel, aga oleme suutnud seni selle väljakutsega toime tulla. Meie tiim on tänaseks suurem kui kunagi varem – ja meil on jätkuvalt koos lõbus!

Mida peavad Scoro töötajad kõige olulisemaks Scoro kultuuri juures?

Viimasel 1-on-1 vestlustel mainisid 90% tiimiliikmetest, et nende suurimad motivaatorid Scoros töötamise juures on positiivne õhkkond, tore tiim ja paindlik tööaeg/koht.

Kuidas olete suutnud hoida seda positiivset õhkkonda nii kiire kasvu juures?

See ongi suur väljakutse, kuid usun, et oma väärtustele ja traditsioonidele truuks jäädes ja neid ka uutele töötajatele tutvustades, suudame seda edukalt teha. See vajab siiski palju tähelepanu ning seda ei tohiks kunagi võtta iseenesest mõistetavana.

Iga tiim on loomulikult erinev, kuid Scorol on tugev ja positiivne DNA. Ning positiivsus, nagu me teame, on nakkav.

Milliseid töötajate saavutusi te ettevõtte poolt tunnustate?

Me tunnustame igasuguseid enesearengu ja haridusega seotud ettevõtmisi. Koolis või koolitustel käimised on väga soositud ja me hindame väga, kui õpitut jagatakse ka teiste tiimiliikmetega. Korraldame selle jaoks ühisüritusi ja loenguid.

Scoro tiim on väga sotsiaalne ja lähedane punt, ka kontorist väljaspool. Kui keegi lõpetab näiteks ülikooli, läbib maratoni või korraldab edukalt mõne ürituse, oleme alati tiimiga seda toetamas. Ja seda mitte ainult sotsiaalmeedia vahendusel – ka näost näkku ja vahetult.

Küsitluse põhjal suurendab lähedane sõprus töökohal rahulolu 50% ja parima sõbra olemasolul on pühendumus tööle lause seitsmekordne. Kuidas suunate teie töötajate vahelist läbikäimist?

Meile meeldib koos tööl hommikust süüa. Hea toit, tass kohvi ja tore hommikune vestlus annab päevale ideaalse stardi. Lisaks korraldame ka tiimilõunaid, kuhu kutsume erinevaid spetsialiste rääkima huvitavatel töövälistel teemadel, näiteks esmaabi, tervislik toitumine, tark sportimine või disaininipid. Neli korda aastas korraldame ka tiimiüritusi, kuhu on kutsutud meie töötajad üle maailma. See on tore traditsioon, mis aitab luua ühiseid mälestusi ja ühendab inimesi. Meie suhtlusmudel on täiesti erinev anonüümsest ja korporatiivsest kommunikatsioonist ning see väljendub selgelt meie tiimi suhtumises.

Scoro loob ettevõtte juhtimiseks loodud äritarkvara. Kuidas sobitub Scoro tehnoloogia ettevõtte kultuuriga?

Kogu tiim kasutab Scoro igapäevaselt. See aitab tiimide ja osakondade vahelist kommunikatsiooni lihtsustada. Näiteks, tänu Scorole on meil ülevaade kõikide igapäevastest toimetustest, mille kallal nad parasjagu töötavad või kas nad vajavad millegi jaoks sisendit. Kõik on väga läbipaistev. “Koosolek, mis oleks võinud olla e-mail” ei ole meie puhul tavaline juhtum.

Milline on üks kõige olulisem õpetus kellelegi, kes soovib ka enda ettevõttes kultuurile rohkem tähelepanu pöörama hakata?

Ole lahke, naerata rohkem. Niiviisi tood positiivset energiat kontorisse juba hommiku esimestest minutitest. Kõikide töötajate positiivne energia kombineeritult on aga väga võimas.

Said inspiratsiooni? Vaata Scoro töökuulutusi ja liitu #TeamScoro-ga.

Teised populaarsed postitused