Harjutus: Analüüsi katkestusi ja suurenda enda produktiivsust!

Segajad

Kui tihti sinu töös väliseid katkestusi (sh teised inimesed, telefonikõned, e-mailid jne) ette tuleb? Kuidas on lood sisemiste katkestusega, mida põhjustab multitasking? Mõlemat olukorda tuleb ilmselt tihedamini ette, kui eeldada oskad.

 

Sa töötad usinalt tähtsa pakkumise kallal, kui üks kolleeg tormab tuppa ja palub sinult hetkeks abi printeri parandamisel Vastumeelselt jätad sa ülesande pooleli ning tõttad appi. 20 minutit hiljem naased enda pakkumise juurde, kuid sinu varajasem keskendumisvõime on kadunud.

Hiljutine California Ülikooli poolt läbi viidud uuring leidis, et töötajad jõuavad ülesandega tegeleda keskmiselt 10.5 minutit, enne kui neid katkestatakse ning seejärel võtab neil keskmiselt 23 minutit ja 15 sekundit aega, et esialgse töö juurde tagasi tulla. Samas uuringus on välja toodud ka see, et 56% juhtudel on tegemist väliste ja 44% juhtudel sisemiste katkestustega.

 

Harjutus:

Et teada, kui tihti ja mis põhjusel sind tegelikult töö juures katkestatakse, võta ette üks 45-minutiline tsükkel ning keskendu ühele kindlale projektile või toimetusele, mida saad kontoris (ideaalis enda laua taga) teha. Kasuta kella või stopperit ning pane kirja kõik katkestused, mis selles ajavahemikus ette tulevad. Oletame näiteks, et sinu 45-minutiline ajaaken algas kell 10.00 :

 

Katkestus Sisemine/väline Algus Lõpp Kulutatud aeg
Kõne emalt Väline 10.05 10.09 4
Kohvi joomine Sisemine 10.20 10.27 7
Kolleegi küsimus Väline 10.32 10.34 2
Kliendi kõne Väline 10.34 10.43 9
Kokku       22

 

Tabelit analüüsides avastame, et 45-minutilisest tsüklist läks 22 minutit (ehk 48%) katkestuste peale. Väikesed katkestused võtavad kokkuvõttes päris suure osa meie päevast.

Bring structure to your work

Scoro pushes and pulls your information to and from different apps, so you’re finally in charge of the whole workflow.

Try for free

Kasuta samasugust tabelit ja tekita tsüklite ajakasutuse kohta ülevaade.

 

Kui sul on paari päeva materjal olemas, siis küsi endalt:

  1. • Kui tihti mind tegelikult katkestatakse, kui ma üritan keskenduda?
  2. • Kas mu katkestused on enamasti sisemised või välised?
  3. • Mis tüüpi asjad mind kõige tihedamini katkestavad?
  4. • Kuidas need katkestused mu keskendumisvõimet ja produktiivsust mõjutavad?

Proovi Scorot tasuta!

Teised populaarsed postitused