Edasilükkamise vältimine

Mis on edasilükkamine?

Ülesanded, millega igapäevaselt tegeleme, võivad olla pakilised või olulised. Pakilised ülesanded nõuavad kohest täitmist, kuid sageli on nõudjaks keegi teine, mis võib tähendada seda, et need ülesanded ei pruugi tegelikult olla väga olulised meie enda jaoks. Samuti on pakiliste ülesannete tekkimine sageli ootamatu ning nende täitmise mõju lühiajaline. Olulised ülesanded seevastu omavad enamasti pikaajalist mõju ning on seotud meie põhiliste eesmärkidega.

Meil on kalduvus tegeleda nende asjadega, mis on pakilised, selle asemel, et tegeleda oluliste asjadega. Olulised ülesanded on harva pakilised ja pakilised ülesanded on harva olulised.

Efektiivsed inimesed tegelevad nende väheste oluliste asjadega, mis on tähtsad ka pikas perspektiivis. Ebaefektiivsed inimesed kustutavad pidevalt tulekahjusid ja tegelevad paljude tühiste asjadega, mis on lõbusad ning kerged, sest nad pole enda jaoks välja mõelnud, mis on nende tõelised eesmärgid ja nendega seotud olulised ülesanded, mida nad täitma peavad. Teine võimalus on see, et nad teavad täpselt, mida nad tegema peavad, kuid ülesanne tekitab neis aukartust, hirmu või ebameeldivust ja seetõttu nad lükkavad seda pidevalt edasi.

Edasilükkamise vältimine on eesmärkide saavutamiseks täiesti kriitilise tähtsusega.

On olemas 2 tüüpi edasilükkamist:

Positiivne edasilükkamine on see, kui lükkad edasi madalaprioriteediliste ülesannete tegemist – juhul kui need ei panusta eriti palju sinu põhieesmärkidesse.

Negatiivne edasilükkamine on see, kui lükkad edasi enda kõige olulisemaid ülesandeid.

 

Kuidas vältida edasilükkamist?

Söö igal hommikul elus konn.

Mark Twain on öelnud: “Kui sa sööd hommikul esimese asjana ära elus konna, siis on see suure tõenäosusega kõige hullem asi, mida sa päeva jooksul tegema pead.”

Seega alusta igat hommikut sellega, et võtad ette enda kõige tähtsama ja ilmselt ka kõige hirmuäratavama ülesande ning “sööd” selle ära!

Bring structure to your work

Scoro pushes and pulls your information to and from different apps, so you’re finally in charge of the whole workflow.

Try for free

Pea meeles:

• Kui sul on vaja ära süüa elus konn, siis ei ole mõtet teda väga pikalt passida.

• Kui sul on 2 konna, mida süüa, siis alusta koledamast!

“Tee seda kohe!”

W. Clemenstone töötas noore mehena välja ühe väga lihtsa meetodi, mis aitas tal edasilükkamist vältida.  Meetodi abil rajas ta endale 500 mln USD suuruse varanduse ja see on üks tema elu põhimõtteid.

Meetod ise on väga lihtne. Igal hommikul ärgates öelge endale: “Tee seda kohe!”

Mil iganes teil on kalduvus asju edasi lükata, programmeerige enda alateadvust sellise automaatse käsklusega:

“Tee seda kohe!” “Tee seda kohe!” “Tee seda kohe!”

Edasilükkamisega tegelemise võtmeteguriks on tekitada kiire tegutsemisviis – olge inimene, kes alustab asjadega viivitamatult ning teeb need kiiresti ära.

Tee suur ülesanne väikesteks juppideks.

Üks viis ülesandega kiiresti alustada on see teha väikesteks tükkideks. Kui sul on kindel plaan ära süüa näiteks terve latt suitsuvorsti, siis ära ürita kogu latti korraga suhu pista, vaid tee see väikesteks tükkideks ja söö need ükshaaval ära.

K: “Kuidas süüa ära elevant?”

V: “Ühe ampsu haaval!”

Alla 2% rahvastikust on selline pakilisustunne ning pole olemas näidet edukast inimesest, kellel selline omadus puudub. Kui tekitad endas pakilisustunde ning tegutsed ülesande menetlemisel kiiresti, liigud väga lühikese ajaga tipptegijate sekka.

Ühes uuringus, mis viidi läbi 104 CEO hulgas aastaid tagasi, küsiti neilt, mis on need omadused, mis viivad inimese karjääri kiirelt edasi. Tulemuseks oli põhiliselt 2 vastuse kordumine:

  1. Võime seada endale prioriteete – võime valida, mis on oluline ja mis ebaoluline.
  2. Võime teha töö kiiresti ära.

Kui ainus, mida teeksid, oleks see, et oskaksid endale prioriteete seada ja asju kiiresti ära teha, eristaks see sind 80-90% inimestest, kellega koos töötad.

NB! Selleks, et teada saada, mis on sinu konnad, tuleks sul püstitada endale eesmärgid.

Teised populaarsed postitused