6 viisi, kuidas vältida multitaskingut

Keskmisel tööpäeval saadad ilmselt kolleegidele e-maile, loed Delfist uudiseid, täidad aruandeid ning istud koosolekutel – ja seda kõike samal ajal.

Londoni Ülikooli Psühhiaatriainstituudi poolt läbi viidud hiljutine uuring väidab, et kui töötajad žongleerivad pidevalt telefonikõnede, e-mailide ning SMS-dega, siis nende IQ kukub 10 punkti võrra. Rubinstein, Meyer ja Evans viisid läbi teise uuringu, kus inimesed pendeldasid erinevate ülesannete vahel. Tulemuseks oli täpsuse ja efektiivsuse märkimisväärne langus – kohati isegi kuni 50%.

Londoni Ülikooli Psühhiaatriainstituudi poolt läbi viidud hiljutine uuring väidab, et kui töötajad žongleerivad pidevalt telefonikõnede, e-mailide ning SMS-dega, siis nende IQ kukub 10 punkti võrra. Rubinstein, Meyer ja Evans viisid läbi teise uuringu, kus inimesed pendeldasid erinevate ülesannete vahel. Tulemuseks oli täpsuse ja efektiivsuse märkimisväärne langus – kohati isegi kuni 50%.

Suures osas tänu moodsale tehnoloogiale on tänapäeva inimestel endise 5 projekti asemel 15 projekti ning terve hunnik katkestajaid. Sisendeid on palju, kuid kontrolli on vähe – seega on sageli raske säilitada efektiivsust.

Et üle saada multitaskingu hullusest, proovi järgnevaid lihtsaid samme:

 

1. Lülita tehnoloogia välja

Lülita välja kõik automaatsed e-maili teavitused, RSS-feedid ja vestlusprogrammid. Kõik need pealtnäha süütud

vahendid võivad sind katkestada ja käimasoleva töö juurest eemale meelitada.

2. Kindlatele ülesannetele kindlad ajad

Kui määrad ära kindlad ajad päevas, millal sa näiteks e-mailidele ja kõnedele vastad, vähendad sa aega, mis kulub nende vahel pendeldamisele. Grupeeri ülesanded ja tee need eelnevalt paika pandud ajaperioodil korraga ära.

 

Bring structure to your work

Scoro pushes and pulls your information to and from different apps, so you’re finally in charge of the whole workflow.

Try for free

3. Kasuta hommikuid targasti

Julie Morgenstern soovitab enda raamatus „Never Check Email In The Morning“ mitte kunagi tööpäeva esimese

tunni jooksul e-maili kontrollida, vaid selle asemel keskenduda enda kõige olulisema projekti kõige olulisemale ülesandele.

 

4. Kirjuta ülesanded üles

Selle asemel, et tunda survet kõiki uusi ülesandeid kohe ära teha, pane need kirja. Sinu aju puhkab, kui teab, et ülesanne on tuvastatud ning salvestatud tulevaseks tegelemiseks.

 

5. Planeeri ajaaknaid

Selle asemel, et planeerida tööpäeva kõiki tunde, jäta mõned ajaaknad. Need perioodid võimaldavad sul uutele sissetulnud ülesannetele tähelepanu pöörata või siis tegeleda vanade asjadega, mis on venima jäänud.

 

6. Multi-taski ülesandeid, mis ei hajuta tähelepanu

Tehes kahte asjaga korraga, on võimalik siiski teatud juhtudel aega säästa. Siin on mõned näited:

• Autoga sõitmise ajal audioraamatute kuulamine

• Aruannete lugemine hommikusöögilauas.

• Paberimajandusega tegelemine lennukis.

• Erialaste artiklite lugemine velotrenaźööril.

 

Loe ka: Mille peale kulub sinu aeg?

Teised populaarsed postitused